Jak i gdzie szukać copywritera? Sprawdź te 4 sposoby

Potrzebujesz copywritera i zastanawiasz się, gdzie znaleźć „tego jedynego”? W której części internetu skrywają się najbardziej rzetelni twórcy, którym możesz z czystym sumieniem powierzyć realizację swojego projektu? Dziś omawiam najpopularniejsze sposoby na to, jak znaleźć copywritera. Na który z nich się zdecydujesz?
Copywriter poszukiwany: gdzie szukać specjalistów?
Agencje reklamowe
Jednym z najbardziej oczywistych miejsc, w których można znaleźć doświadczonych copywriterów, są agencje reklamowe. Agencje zatrudniają specjalistów, którzy mają bogate doświadczenie w tworzeniu skutecznych kampanii reklamowych. Kontaktując się z taką firmą, możesz liczyć na profesjonalną pomoc w doborze najlepszego copywritera dla Twojego projektu. Wada? Oczywiście cena – w takim wypadku musisz liczyć się z poniesieniem kosztów wynagrodzenia nie tylko dla copywritera, ale i całej agencji, jak również z trudniejszymi warunkami negocjacji ceny.
Internetowe platformy
Rzeszy copywriterów możesz spodziewać się również na internetowych platformach zrzeszających rozmaitych twórców. Wystarczy opublikować ofertę i czekać na odpowiedzi od potencjalnych copywriterów. Tak przynajmniej powinno to wyglądać w idealnym świecie… osobiście jestem przeciwniczką giełd tekstów, a z moją opinią na ten temat możesz zapoznać się w tym poście.
Grupy na Facebooku
Facebook aż huczy od grup typu „szukam copywritera”, w których zleceniobiorcy poszukują pracy, a zleceniodawcy – dobrych specjalistów. Portale społecznościowe mogą być dobrym miejscem na szukanie copywritera ze względu na wielką liczebność wspomnianych grup i co za tym idzie, sprawny odbiór ogłoszeń. Pamiętaj jednak, że i tutaj możesz natknąć się na osoby, które obiecają Ci gruszki na wierzbie. Moja rada? Za copywriterem rozglądaj się raczej na portalach typu LinkedIn, które pozwalają łatwiej „prześwietlić” dotychczasowy dorobek zawodowy zleceniobiorcy.
Wyszukiwarki internetowe
Jeśli nie chcesz korzystać z powyższych opcji, zawsze możesz po prostu skorzystać z wyszukiwarki internetowej. W ten sposób z łatwością natrafisz na strony-wizytówki copywriterów działających na własny rachunek (właśnie na niej jesteś!). To rozwiązanie wydaje się najlepszym konsensusem pomiędzy tanimi, niskiej jakości twórcami z giełd tekstów, a kosztownymi usługami agencji reklamowej.